Anglais : CM1 - Cycle 3

Leçon, exercices et évaluation corrigés à imprimer et modifier de la catégorie Anglais : Anglais - Cycle 3, fiches au format pdf, doc et rtf.

Leçon et exercice : Anglais : CM1

Leçon et exercice : Anglais : CM1

Seasons – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Seasons – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Séquence complète au Cycle 3 (CM1 et CM2) en anglais : Seasons Flashcards à utiliser: summer, autumn, winter, spring, a raincoat, a swimsuit, a hat, an umbrella, rubber boots, gloves, a scarf, a cap. Structure langagière: in + season Compréhension orale Imprimer les mini flashcards pour chaque élève, qu’ils découpent (Fiche 2). Prononcer des phrases telles : « I wear a scarf in winter ». Les élèves doivent alors montrer la flashcard de la saison et celle du vêtement mentionné….


Lire la suite

Halloween night – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 3

Halloween night – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 3

Lecture – Level 3 en anglais : « Halloween night » au Cm1 – Cm2 Text : Halloween night “Today is October 31st. I am getting ready for Halloween. I am decorating the front door and the garden with spider cobwebs. Mum is filling the treat bowl with sweets. Dad is curving a pumpkin into a Jack’o lantern. And now, I can dress in my favourite Halloween costume: tonight I am a black vampire. I am ready now to parade from house…


Lire la suite

Halloween – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Civilisation anglaise – Cycle 3

Halloween – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Civilisation anglaise – Cycle 3

Ce2 cm1 cm2 Civilisation Anglaise: Halloween Halloween   Le 31 octobre, c’est  » Halloween  » ou veille de la Toussaint. Ce jour-là, tous les enfants se déguisent (les adultes aussi, quelquefois). Le thème est l’épouvante : costumes de fantômes, lutins, chauve-souris, dracula, frankenstein, sorciers (ères)….. Le soir, les enfants vont de porte à porte, et par la formule  » Trick or Treat  » (un mauvais tour ou une douceur !) obtiennent bonbons et chocolats. C’est aussi la tradition d’acheter une…


Lire la suite

Halloween – Cm1 – Anglais – Famille Vadrouille

Halloween – Cm1 – Anglais – Famille Vadrouille

Halloween – Civilization – Cm1 Objectifs : ▪ Civilisation : – Connaître la tradition d’halloween + lexique – Connaitre quelques monuments à New York ▪ Lire un texte en anglais ▪ Utiliser les structures langagières : What is it ? What’s this ? ▪ Utiliser les articles : a, an, the Vocabulaire : A bat, a skeleton, a witch, a spider, a spider web, a pumpkin, a monster, a ghost, sweets, a black cat, a vampire, a mummy, a haunted…


Lire la suite

At the zoo – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

At the zoo – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Séquence complète au Cycle 3 (CM1 et CM2) en anglais : At the zoo LEARNING Compréhension orale Guessing game Après avoir travaillé sur la structure linguistique « can » ou « can’t » et les verbes d’action « fly, walk, run, jump, swim, swing », proposer des petites devinettes. Reprendre les structures et le vocabulaire connus des élèves. Les élèves écoutent, et lorsqu’ils pensent savoir de quel animal il s’agit, ils lèvent la main pour donner la réponse. Variante :…


Lire la suite

Fruits – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Fruits – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Séquence complète au Cycle 3 (CM1 et CM2) en anglais : Fruits Compréhension orale Au préalable, faire un point sur la prononciation du pluriel des noms (/iz/ ou /s/ ou /z/) pour aider à la compréhension orale des élèves. Puis, les élèves se munissent de leur ardoise : sur l’une des faces, ils écrivent « YES », et sur l’autre « NO ». L’enseignant propose des phrases vraies ou fausses ; les élèves écoutent et montrent le côté de leur…


Lire la suite

A recipe – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 4

A recipe – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 4

Lecture – Level 4 en anglais : « A recipe » au Cm1 – Cm2 Text : A recipe SCONES RECIPE METHOD : Preheat oven to 210 °C. Mix flour, baking powder and icing sugar together. Stir in egg, milk and butter. Put onto a board and leave for 20 mn. Cut thick circles with a glass. Place scones on baking paper. Bake for 10 minutes. INGREDIENTS : – 350 grams of flour – 2 tablespoons of baking powder – 1 egg…


Lire la suite

William the walrus – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 2

William the walrus – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 2

Lecture – Level 2 en anglais : « William the walrus » au Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 Text : William the walrus It’s Wednesday and William the white walrus eats some watermelon. What a wonderful fruit, he thinks! Then he cleans his whiskers. After that, the water is very dirty: there are worms in it! Ugh! Vocabulary : Wonderful: merveilleux To think: penser Then: ensuite To wash : laver Dirty : sale Questionnary :   Voir les fichesTélécharger les…


Lire la suite

A great day ! – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 1

A great day ! – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 1

Lecture – Level 1 en anglais : « A great day ! » au Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 Text : A great day ! It’s Sunday; we are invited at my grandparent’s house. My grand-mother made a delicious apple pie. Mmm! Then, I go in the garden. I pick some flowers for my grandmother. What a great day! Vocabulary : To cook : cuisiner Delicious: délicieux Next : ensuite To pick: cueillir Great: super   Questionnary : Voir les…


Lire la suite

Hector the horse – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 2

Hector the horse – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 2

Lecture – Level 2 en anglais : « Hector the horse » au Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 Text : Hector, the horse Hector is a horse with black horsehair. He is hungry. He is eating hay. Suddenly, he sees a hole up the hill. He looks in it. What is hidden in it? A happy hen! Vocabulary : Horsehair : crinière Hay: avoine Suddenly: soudain Up : en haut To be hidden : être caché Questionnary :   Voir…


Lire la suite

In bed – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 3

In bed – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 3

Lecture – Level 3 en anglais : « In bed » au Cm1 – Cm2 Text : In bed “Today I don’t feel very well. I have a headache and feel tired. Mum checks my temperature. I have a high fever so she calls the doctor. One hour later, the doctor comes by and tells me to rest for a week. Next, Mum goes to the pharmacy to buy medicine. Berk, I don’t like this! I hope I will feel better soon!”…


Lire la suite

A postcard – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 4

A postcard – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 4

Lecture – Level 4 en anglais : « A postcard » au Cm1 – Cm2 Text : A postcard Dear Grandpa, We’re having a great holiday in Scotland. We’re staying in a nice hotel in the center of Glasgow. It has a swimming pool but it is way too cold to go and have a swim. The people are very friendly, but sometimes I just can’t understand them. They have a strong accent. Scotland is beautiful but the weather is awful :…


Lire la suite

Spring – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 1

Spring – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 1

Lecture – Level 1 en anglais : « Spring » au Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 Text : Spring Today is the first day of spring. It is my favourite season! I can ride my bike in the park. I can pick flowers for Mum. I can see the ducks on the lake. Vocabulary : Spring : printemps Favourite: préféré(e) To pick : cueillir Questionnary : Voir les fichesTélécharger les documents pdf rtf – Correction pdf…


Lire la suite

Clothes – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Clothes – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Séquence complète au Cycle 3 (CM1 et CM2) en anglais : Clothes Flashcards à utiliser: a skirt, a dress, a coat, a tee-shirt, a shirt, trousers, socks, shoes, a jacket, an overall, shorts, a top . Structure langagière: He/She is wearing….. (present progressif); Is he/she wearing….. ? LEARNING Compréhension orale Former une ronde avec les élèves. Choisir un élève discrètement dans sa tête, bien l’observer au niveau de sa tenue vestimentaire. Puis, débuter la description à voix haute : «…


Lire la suite

At home – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

At home – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Séquence complète au Cycle 3 (CM1 et CM2) en anglais : At home Flashcards à utiliser: a bedroom, a bathroom, a living-room, a garden, a kitchen, a dining-room, a house, the garage, the attic, the study, the basement, the hall. Structure langagière: prépositions de lieu, Who/what/where LEARNING Compréhension orale We move in Faire un point grammatical au préalable sur les prépositions de lieu (next to, on the left, on the right, between, opposite). Distribuer un lot de pièces de la…


Lire la suite

The horoscope – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 4

The horoscope – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 4

Lecture – Level 4 en anglais : « The horoscope » au Cm1 – Cm2 Text : The Capricorn horoscope Saturday, October 3rd Today, dear Capricorns, will be your lucky day ! You will spend a great day at school. You will start by getting a very good mark at your Mathematics test. Plus, you will make new friends. You will play fun games with them during break time. And to finish, your favourite desert will be served at the canteen. You…


Lire la suite

On Wednesday – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 3

On Wednesday – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 3

Lecture – Level 3 en anglais : « On Wednesday » au Cm1 – Cm2 Text : On Wednesday “Today is Wednesday. In the morning, I do my homework. Mum helps me. I don’t like it! Every week, I must read a text and learn my lessons. In the afternoon, I go to my judo class with Dad. I love this sport so much! It lasts one hour. When I go back home, I play with my friends in the garden….. …


Lire la suite

Dinner time – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 2

Dinner time – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 2

Lecture – Level 2 en anglais : « Dinner time » au Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 Text : Dinner time It is dinner time. Deborah and her daughter Diana share a delicious meal. For desert, Deborah drinks tea. Diana eats a doughnut. After dinner, Diana goes to her desk. She draws a duck with a dress. Vocabulary : Dinner: le dîner To share: partager Delicious: délicieux A meal: un repas To draw: dessiner Questionnary :   Voir les fichesTélécharger…


Lire la suite

A nice visit – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 1

A nice visit – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 1

Lecture – Level 1 en anglais : « A nice visit » au Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 Text : A nice visit Paul is bored. He doesn’t know what to do. Ding-dong! Who is it? This is his cousin Joe. Joe spends the afternoon with Paul. They play hide and seek. Paul feels happy now! Vocabulary : To be bored: s’ennuyer To know : savoir To spend the afternoon: passer l’après midi. Afternoon: après-midi Hide and seek: cache-cache Questionnary…


Lire la suite

My face – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

My face – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Séquence complète au Cycle 3 (CM1 et CM2) en anglais : My face Flashcards à utiliser: an eye, a nose, a mouth, an ear, a cheek, a chin, hair, teeth, freckles, a forehead, a moustache, a beard. Structure langagière: Question forms, Yes I have, No, I haven’t. Compréhension orale Listen and draw Inviter les élèves à s’asseoir par paires, l’un en face de l’autre : l’élève A va dessiner un portrait et le décrire à l’élève B. Une fois que…


Lire la suite

An interview – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 4

An interview – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 4

Lecture – Level 4 en anglais : « An interview » au Cm1 – Cm2 Text : An interview Lilly Glen is an actress and musician. She writes, sings and records her own songs. Journalist : What inspires you to be creative ? Lilly : I am inspired all the time : when I watch a great movie, when I sleep, when I read….. Reading helps me a lot : when I look for new words, my imagination is stimulated. Journalist :…


Lire la suite

Happy birthday ! – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 3

Happy birthday ! – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 3

Lecture – Level 3 en anglais : « Happy birthday ! » au Cm1 – Cm2 Text : Happy birthday ! “Today is a very special day! It’s August the 25th and it’s my birthday! I am 8 now. I am so excited! So this morning, I woke up very early and jumped in my parents’ bed. They wished me a “Happy birthday!” and gave me a big hug. After, we all prepared the party and got ready to welcome our guests:…


Lire la suite

Cody, the cowboy – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 2

Cody, the cowboy – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 2

Lecture – Level 2 en anglais : « Cody, the cowboy » au Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 Text : Cody, the cowboy Cody is a cowboy. He lives in Colorado, in the countryside. In October, it’s cold and cloudy; he always wears a cotton coat. He takes good care of his cows. He likes to catch the little black calf with his lasso. Vocabulary : To live: vivre Countryside: campagne Always: toujours To wear: porter (un vêtement) To take…


Lire la suite

Summer time – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 1

Summer time – Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 – Anglais – Lecture – Level 1

Lecture – Level 1 en anglais : « Summer time » au Ce1 – Ce2 – Cm1 – Cm2 Text : Summer time It is summer time. Emma is very hot. She goes to the beach with her parents. She wears a red bathing suit. She builds a sand castle: she is proud of it! Vocabulary : To be hot: avoir chaud To build : construire To be proud: être fier Questionnary :   Découpe les traductions et colle-les sous la question…


Lire la suite

At school – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

At school – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Séquence complète au Cycle 3 (CM1 et CM2) en anglais : At school Flashcards à utiliser: a teacher, a pupil, a desk, a chair, a blackboard, a clock, a dustbin, a door, a window, a computer, a map, a globe. Structure langagière: pluriel des noms Compréhension orale Activité qui allie l’activité physique à l’anglais. A jouer dans la cour. Afficher les 12 flashcards sans écriture à différents endroits de la cour, assez espacées les unes des autres. Regrouper les élèves…


Lire la suite

Countries – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Countries – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Séquence complète au Cycle 3 (CM1 et CM2) en anglais : Countries Flashcards à utiliser: England, English, U.S.A, American, Canada, Canadian, France, French, Ireland, Irish, Australia, Australian. Structures langagières: Where are you from? I’m from….. ; Where do you live? I live in….. Compréhension orale Afficher toutes les flashcards sans écriture au tableau et les numéroter. Chaque élève prend son ardoise. Nommer une flashcard : les élèves notent alors le numéro correspondant sur leur ardoise. Lorsque tous les mots ont…


Lire la suite

Weather – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Weather – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Séquence complète au Cycle 3 (CM1 et CM2) en anglais : Weather Flashcards à utiliser: It’s sunny, It’s cloudy, It’s windy, It’s stormy, It’s snowing, It’s raining, It’s hot, It’s cold, It’s warm, It’s foggy, A rainbow, It’s cool. Structure langagière: What is the weather like today? , revisions: in+ nom de pays, on+ nom de jours Compréhension orale Simon says Ce jeu correspond au jeu traditionnel « Jacques a dit ». Les élèves ont leur ardoise sur leur bureau….


Lire la suite

Months – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Months – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Séquence complète au Cycle 3 (CM1 et CM2) en anglais : Months Flashcards à utiliser: January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December, Halloween, Christmas, Valentine’s Day, Easter. Structure langagière: In+ months, When is….. ? Compréhension et production orale Quiz Afficher toutes les flashcards au tableau dans l’ordre chronologique. Jeu de questions – réponses sur les mois après avoir fait un exemple. « What is after September ? It is October » (expliquer le sens de…


Lire la suite

Days of the week – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Days of the week – CM1 – CM2 – Anglais – Lexique – Séquence complète – Cycle 3

Séquence complète au Cycle 3 (CM1 et CM2) en anglais : Days of the week Flashcards à utiliser: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday, today, tomorrow, yesterday. Structure langagière: When do you ….. ? ; on + day Compréhension orale Point to Aimanter les flashcards au tableau, assez espacées les unes des autres, dans l’ordre chronologique. Donner la consigne : « Point to….. ! ». Les élèves doivent alors montrer du doigt la flashcard correspondante. Ils se réciteront sûrement…


Lire la suite

Anglais : CM1 - Cycle 3 - Leçon et exercice

Page 1 / 9 :12345...9

Tables des matières Anglais : Anglais - Cycle 3