I like – I don’t like – Ce2 – Anglais – Famille Vadrouille

I like – I don’t like – Ce2

Objectifs : Demander et donner des informations, sur des sujets familiers ou des besoins immédiats, en des termes simples de  la nourriture et ses goûts:

-poser des questions

-répondre à de telles questions (adapter ses réponses).

Vocabulaire et expression :

I like…  I don’t like…. /  I don’t like… but I like… /  Do you like? Réponses tag: Yes, I do / No, I don’t.

Pré-requis CP/CE1 : Bananas, apples, oranges, carrots, potatoes, corn, tomatoes,  chocolate, a cake, meat, fish, eggs, water, milk, « fruit »juice, bacon, Fish and chips, pancakes.

Apport du CE2: cheese, tea, coffee, beans, butter, ham, hamburger, ice-cream, sandwich, onion, lemon, chips (UK)=french fries (US), pear.

 



I like I don’t like – Ce2 – Fiche de préparation   pdf

I like I don’t like – Ce2 – Poster A4   pdf

I like I don’t like – Ce2 – Poster A3   pdf

I like I don’t like – Ce2 – Flashcards   pdf

I like I don’t like – Ce2 – Etiquettes mots nourriture   pdf

I like I don’t like – Ce2 – Exercice oral séance 1   pdf

I like I don’t like – Ce2 – Leçon   pdf

I like I don’t like – Ce2 – Exercice séance 2   pdf

like-don’t like – Exercice    mp3

Tables des matières Anglais : Anglais - Cycle 2